Friday, December 17, 2010

Sambungan JUMUD...

Jumud.. dah tau??  aku kalau junub.. tau lah juga.. ni Jumud.. cari kamus dewan, tak jumpa lak.. entah mana2 terselit.. tapi mengikut kata En. Shamsul Kahar, PPD kanan kami.. jumud ialah.. melenyapkan sementara...Lenyap!.. abis kami ni nak buat apa?? abislah periuk nasi kami!!!itulah yang merisaukan kami,warga Guru Tabika Perpaduan ni.. macam mana nasib kami??? sapa nak bantu?/.. banyaknya persoalan yang tak terjawab!.. mengikut kata ppd kami tu .. jawatan guru tabika ni akan dibekukan.. dan diserap ke jawatan mengikut gred yang sesuai.. lagilah pening... faham!! aku tak faham, ke.. aku ni memang lambat nak faham...sementara mereka2 mencari jawatan yang sesuai sebelum diserap.. kami akan dibayar gaji mengikut hari... atau PKS..(pekerja khidmat singkat)..woi !!.. kalau tak kerja tak de gaji...2 X pening!macam mana bagi mereka2 yang telah berkerja dengan kerajaan.. atau jabatan perpaduan selama 20 tahun lebih.. gaji mereka ni melebihi Rm 1800 sebulan.. kalau gaji hari ??sehari Rm 60.. dalam sebulan paling tinggi pun 20 hari berkerja.. dapatlah Rm1200 sebulan.. macam mana tu? pulak tu semua elaun tak dapat...adoi!!!!...parah!!.. tapi aku budak baru tak terasa sangat.. tapi rasa lah juga.. kalau biasanya, tiap2 bulan boleh belanja anak2 nampaknya mulai tahun depan .. dok ontok2..dan kalau dikenakan syarat untuk diserap ke..tetap.. layakke aku??...Ok ..tak pelah kita tunggu hari Isnin ni ...Apa cerita sebenarnya!!

No comments:

Post a Comment