Sunday, December 12, 2010

Jalan-jalan...

Ahad.. cik akim ada cakap.. boring duk umah.. jadi si batu api ni...amik peranan lah..jom kita jejalan kat Melaka.. lama tak gi muzium bawak bebudak tu.. jawabnya.. BOLEH GAK..wah .. aku bila jalan ..hati berbunga riang.. oprasi pertama kerah 4 anak dara ku tu..siap kan umah, basuh baju, dan apa yang sepatutnya...kol 10.36 betolak dri umah..tpi kitaorang bukan ikut jlan biasa... entah kampung mana cik akim bawak ..masuk sana keluar sini.. macam2 nama kampung aku baca...ada Jalan Tok bidan, Jalan Tok Pawang, Jalan Harimau terjun.. dan macam2.. lagi Jalan Mengantuk pun ada..sampai Daerah Melaka dlm jam 11.30 lah pusing2 je.. pastu lepak kat Pantai Kundur.. kat Melaka.. rasanya daerah Tanjung Keling..ke depan sikit Pantai Puteri.. ok lah kat situ.. banyak pokok,boleh rehat2... ~
bentang tikar ...lepak2..Makanan??alah tak yah susah2 kita org beli je makanan ringan.. sempat lah cik akim tidur..biasa lah cik akim tu kalau nak tido.. ulur kaki.. mintak picit.. nasib baik ada 4 anak dara yang sedia berkhidmat.. kol 2 berkemas kita gi tempat lain puklak...ajak budak ni gi makan.. semua tak mau.. kenyang katanya.. jadi kita orang bergerak ke Banda Hilir..Peh.. payah bangat nak cari Parking.. dekat sejam pusing2.. ramainya orang,dah nak feduplah..lastnya dapat juga pada jam..1542 pm..panas pulaktu..kita orang terus gi kat tugu a'Famosa, pastu gi Muzium Istana Melaka.. bayar Rm 8.50.. cik akim tak ikut.. aku je dgn bebudak..pusing2 kat sejam gak dlam tu..saja je lama2 nak dengki cik akim biar dia boring tunggu.. sapa suruh tak ikut sekali.. tunggu lah ya!masa kat dalam tu ada satu family ni bawak baby(5-6 bln)baby tu nagis je.. kalau aku tu , aku takan bawak baby kecik ke temat2 macam tu.. ialah tempat tu kan macam2 ada.. budak2 boleh nampak tau.. aku yang tua ni pun seram sejuk .. meremang je.. kita tak boleh nafi kan kewujudan makhluk2 lain.. apatah lagi kat situ banyak barang2 lama..kesian baby tu..

No comments:

Post a Comment