Thursday, January 27, 2011

Sibuk...

Lama sungguh tak menulis .. sebenarnya banyak benda yang nak di keluarkan.. tapi dek kesibukkan awal tahun.. maka segala yang terbuku di hati, terbiar sepi..terubat sendiri..ahh. perasaan kalau di layan akan merosakkan diri...biarkan..ia akan pergi di bawa waktu.. itu lah aku... aku sememangnya seorang yang tak suka memikirkan sangat masalah , atau perasaan tak puashati, atau pun segala hal2 remeh temeh...malas buat semak kepala je..macam .. tuari aku ada tak puashati dgn sorang ni..kalau nak kutuk aku misti pada masa ramai orang.. macam bagus je.. jam tu lah dia cakap aku itu lah ini lah.. aku marah... tapi bila aku fikir balik.. biar lah kalau aku masam muka dgn dia .. apa feadahnya.. orang sekeliling akan tau juga perangai dia ni..biar lah ALLAH maha adil kan??...oh ya sempena cuti Keputeraan Yam Dipetuan Besar NS dua minggu lepas.. kami betolak ke Tanjung Piai.. menghadiri Bengkel Kecemerlangan.. cemerlang sangatlah...,Adoi!.. penat...sangat.. sebab jauh... bukan tak pernah ke Pontian tu.. tapi biasa gi Pontian dari Airhitam.. ni dari Rembau.. terasa sangat jauhnya...mana taknya keluar rumah kol 8.00pagi.. sampai Tanjung Piai ...jam 4.30ptg..mula2 amik cikgu2 Tampin.. pastu ke Gemas.. amik cikgu2 Gemas.. masuk ke Highway Plus.. Tangkak melalui Pekan Jementah dan Pekan Tangkak..singgah Hentian Macap untuk makan tengahari.. masuk tol Simpang Rengam.. untuk ke Pontian.. beberapa kali salah jalan.. entah lah mengikut kata kekawan.. ketulahan.. sbab lari dari Negeri Sembilan semasa keputeraan Yam Dipetuan Besar.. betul ke??tak pe aku bukan rakyat NS aku cuma menumpang je.. aku tak kena ketulahan tu..best lah tmpat tu..yang seronoknya ialah masa balik .. singgah Air Hitam ... Kampungku..tapi tak dpat balik umah.... jadi aku suruh Moksu datang .. bukan taknak singgah kejap.. tapi sebab ari tu.. hujan, pastu berhenti cuma 1 jam sahaja.. taulah aku.. bila beborak karang tak ingat masa.. aku takut bas kena tunggu aku plak.. tak pelah.. ajak moksu untuk kirim sesuatu kat Tok Ya(mak aku)..dan yang bestnya lagi dapat jumpa kawan sekolah Juraidah si kembor.... borak lagi... betolah dari Air hitam jam 5.45 ptg.. sampai umah jam 10.30mlam..Letih mak!

No comments:

Post a Comment