Monday, January 31, 2011

Kejadian Sabtu...

Sabtu 29hb , aku di kehandaki membawa 5 orang muridku pertandingan mewarna di Sekolah Menangah Sedia Raja.. seawal 7.45 aku telah berada di sana sementara ibubapa menghantar anak-anak mereka.. biasa lah tu kerja seorang cikgu tadika.. acara berlangsung selama sejam .. alahamdulilah  2 muridku termasuk didalam 10 yang terbaik..tapi.. cik akim kerja .. sapa nak ambil aku balik.. jadi aku terpaksa panggil teksi.. dan di hadapan sekolah itu akan di adakan pecutan bagi acara LTDL 2011.. ramai sangat orang.. tiba-tiba angah telefon, mengatakan bahawa cik akim hendak membawa mereka ke Kuala Pilah.. "ala.. Tunggulah.. nak ikut.."kata ku , "dah terlepaslah" kata cik akim.. Alah saja lah tu tak nak bawak aku sekali..sejam berlalu.. taksemena-mena aku terasa sesuatu dan ingin bertanya tentang bebudak tu.. "budak2 tu ada tu.."kata cik akim.. , taklama lepas tu cik akim call semula,boleh datang sini tak?, minta tolohg dengan cik ita .. amik bebudak ni.. accident lah!Alamak!!( semasa aku call tu, ...kejadian baru belaku.. tak sampai 2 minit...hebat juga akuni kan?.. dapat rasa lah.. ), maka aku dan cik ita pun bergegas ke ulu bendul.. amik bebudak tu dalam hujan..Moral of the story.. isteri jangan di kebelakangkan...teruk juga keadaan si hitam NBV tu.. lastnya.. NBV kena masuk Wad.. lagi lah  payah.. tak de kenderaan.. sapa ada kereta ke?, atau lori ke.. atau apa sahaja kenderaan yang terlebih.. tapi setelah berbincang.. (ya ke..? bincang)maka telefon cik man untuk pinjam kereta.. cik man adalah abang cik akim.. selesai satu masalah...Alahamdulilah .. kena buat bubur putih bubur merah.ni...(sebelum di tanya dek makji leha)sebagai tanda kesyukuran.. semua selamat..

No comments:

Post a Comment