There was an error in this gadget

Friday, June 3, 2011

IKHLAS...

Assalmmualaikum... lama tak jenguk dan mengemas.. sibuk sangat... banyak sangat benda yang tak beres yang perlu di buat,, alahai...... kerja dan masalah takkan habis ,,Moga-moga kemunculan bulan Rejab ni akan menjadi kan semua yang di lakukan , yang di rancang, dan apa yang sepatutnya di buat akan berjalan dengan lancar,,dan mendapat keredaan ALLAH.. serta dipermudahkan NYA.ni nak cereta apa ya..apa=apa aje kan.. Semalam dan hari ni kita orang dalam umah ni berpuasa sempena kemunculan bulan Rejab ni.. ialah bila puasa ni tak masak tengahari lah.. masak petang je.. semalam ajar anak dara bertiga tu buat karipap.. buat inti sardin dan telur .. ialah kat umah ni dari dulu pun kalau buat karipapa buat yang pedas dan yang tak pedas.. alasannya dulu bebudak ni tak tahan pedas.. tapi sekarang ni dah jadi macm wajib lak..ialah inti telur ni mana nak dapat kat kedai..senangg dan mudah sebenarnya..anak dara bertiga ni kena kelim karipap tu.. tak kira lah lawa ke tak.. hasilnya senget benget.. tak pelah janji cuba , esok2 kalau gi umah mak mentua tak lah malu ..cuma nak asah skill je..
                      

           Selalu aku ingatkan anak dara kat umah ni.. kalau nak buat sesuatu tu misti ikhlas.. kalau tak ikhlas tak menjadi dan aura nya tak sampai.. macam masa memasak kalau terpaksa dan macam tak ikhlas masakan tu jadi tak sedap bak kata org jowa.. chempelang.. walaupun semua rencahnya cukup ...rasa yang sepatunya tak sampai kepada si pemakan..begitu lah Moral nya.. buat sesuatu mesti ikhlas dan kerana Allah bukan nak kan pujian dan sanjungan..fikir-fikirkan...
`.

No comments:

Post a Comment